חלוקת האחריות של הזכיין והגוף המזכה

שיתוף הפעולה המיוחד

ישנם לא מעט חוזים עסקיים בין אנשי עסקים, חברות, או כל מיני גופים אחרים בשוק המסחרי, הקושרים את עצמם בהסכם שיתופי בהיקפים שונים. אך זכיינות היא אחת הרעיונות השיווקיים שהולידה חוזה מיוחד לסוג של שיתוף פעולה בין שני צדדים עסקיים. שיתוף פעולה זה בא לידי ביטוי בכך ששני הצדדים מרוויחים מצורת שיווק החוסכת להם כספים ומקטינה עבורם את הסיכונים הרבים שיש בעולם העסקים.
 
אין הדבר חדש, שגם חברה גדולה המעוניינת להתפתח וגם איש עסקים קטן יחסית השואף להרחיב את עסקיו, חוששים כי השקעה גדולה יכולה להביא גם לנפילה גדולה. כך נולד הרעיון של זכיינות, שמאפשר לחנות אחת להפוך לרשת מבלי לממן בעצמה את הקמת הסניפים החדשים, ולאיש עסקים ממוצע, להפוך לבעל סניף מוכר של רשת מזכה ידועה ואמינה, וליהנות מכך שההכנסות יזרמו לסניפו מיד עם פתיחת הסניף וללא כל "תקופת הרצה" למשל.
 

אחריות הגוף המזכה

מעבר לכך שחוזה זכיינות מעניק הקלות רבות לשני הצדדים, כך הוא גם מציג התחייבויות שלהם בכדי שגם הסניף החדש וגם הרשת המזכה ייהנו מפירות של הצלחה. לגוף המזכה אחריות רבה כלפי הזכיין. חברה מזכה אמורה ללוות את הזכיין עוד בטרם הוא פותח את הסניף החדש. הזכיין זכאי להכשרה מקיפה בתפעול וניהול העסק בהתאם לנהלי החברה, לסיוע במציאת מקום לפתוח את הסניף החדש, להכשרת הצוות המקצועי של הסניף, ואף לליווי צמוד מאחד ממנהלי החברה בעת שהוא מנהל את סניפו בחודש או בחודשים הראשונים.
 
כמובן שהחוזה יכול להשתנות בין חברות וזכיינים שונים, אך בעיקרון זהו בסיסו. לגוף המזכה אחריות גם לספק ברציפות את חומרי הגלם, לעדכן את הזכיין בשינויים שונים, לקדם את הרשת/המותג (ובמקביל) גם את הסניף של הזכיין, ולהיות קשוב לצרכיו ולהשגותיו השונות של הזכיין.
 

אחריותו של הזכיין

כמו כל התקשרות בין שני צדדים, הרי שגם לזכיין יש את התחייבויותיו השונות, וחוזה של זכיינות מטיל עליו חובות שונות. גם כאן יש שוני בדרישותיהן של חברות מזכות, אך לרוב, הזכיין נדרש למפות את השוק בטרם הוא מקבל את הזיכיון, והוא נדרש לעמוד בדרישות שונות שאותן מציגה החברה המזכה. זכיינות תוכל לצאת לפועל, מבחינת החברה המזכה, אם הזכיין עומד בבדיקת יכולתו לנהל ולתפעל את הסניף בצורה תקינה, ובכך שהוא יכול לעמוד בתנאי התשלומים השונים שהרשת דורשת.
 
על הזכיין להציג את רצונו ויכולתו לעבוד תחת פיקוחה של רשת המכתיבה לו את תנאיה, וזאת להבדיל מעבודתו של בעל עסק עצמאי שיכול לעשות ככל העולה על רוחו בעסק שלו. מבחינת אנשי עסקים רבים, זכיינות היא איבוד העצמאות בצורה מסוימת וזהו דבר שרשת מזכה חוששת ממנו, ולכן הזכיין יחויב לעמוד בביקורות ובבדיקות שונות שהרשת תערוך בכדי לבדוק את העמידה בתנאים שהציבה. במקרה של אי שביעות רצונה של החברה המזכה, היא יכולה לבטל את הזיכיון או שלא לחדשו בעתיד.
צור קשר
:
:
:
:
...Loading...
חדשות
מיכל נגרין הזדמנות שלא כדאי לכם לפספס - רשת עיצוב התכשיטים והאפנה "מיכל נגרין" מגייסת זכיינים חדשים! פנו אלינו לפרטים נוספים.
» לפרטים
רשת MYPHONE מחפשת זכיינים תותחים שמעוניינים להפעיל חנות או דוכן לטיפול בתקלות סלולר
» לפרטים
רשת coffe time מחפשת זכיינים להפעלת סניף פריים לוקיישן במתחם שרונה תל אביב
» לפרטים
דואו ספא במלון לאונרדו פלאזה י"ם זכיינות בסניף הירושלמי שלנו
» לפרטים
רשת מסעדות שניצליין ״לרשת מסעדות שניצליין דרושים זכיינים למיקומים אטרקטיביים לחולון וכפר סבא לפרטים 052-8183445״
» לפרטים
זכיין לדוכן בפריים לוקיישן בעזריאלי חיפה דרוש זכיין לדוכן בפריים לוקיישן בעזריאלי חיפה , תנאים מסחריים מצוינים
» לפרטים
גולדות רשת הטוסט נקניק ״ גולדות רשת הטוסט נקניק והמהפכה החברתית הקימה 2 סניפים חדשים בראשל״צ ות״א . בעלי הרשת : הצלחה מסחררת ...״ לפרטים נוספים , יש למלא פרטים בצור קשר באתר.
» לפרטים
רשת מישמיש בגדי ילדים רשת מישמיש בגדי ילדים , מחפשת זכיינ/ית לחנות בפריים לוקיישן במרכז מסחרי בנצרת עלית , תנאים מסחריים מצויינים
» לפרטים