תכנון אדריכלי בעסקאות זכיינות
אחד המאפיינים הבולטים בימנו הינו השפע. נראה כי יש חלופות כל כך רבות לאותו מוצר עד כי הצרכן מוצא את עצמו מתלבט לגבי עוד נושא, ונושאים להתלבטות לא מעטים עומדים בפניו. עם השפע מגיעה התחרות ועם התחרות מגיעה התמקצעות הכרחית לצורך המשך קיום העסק. אחד מהתובנות העיקריות במשיכת הצרכן הינה ההבנה כי ככל שהעיצוב או הצגת המוצר תהיה מושכת הרמונית מתוחכמת ועוד, ההגדרות יהיו כמובן לפי סוג המוצר או השירות ולפי קהל היעד, כך העסק יהיה יותר רווחי יותר ובראש ובראשונה יעמוד בתחרות הרבה.
סוגיות שיש לבחון בעת ביצוע תכנון אדריכלי
גורמים רבים יש לבחון בעת החלטה לתכנון אדריכלי בעסק. התכנון צריך ניתוח מקיף בבחינת מהות העסק, קהל יעד, מיקום העסק, תכנון קונספט, תקציב, תכנון רעיוני, הוצאת רישיונות, אנשי מקצוע, פיקוח וליווי. כאשר תכנון נכון יהיה זה שיוביל את העסק להצלחה או כישלון. בהחלט לא פשוט. ושוב באה פה שיטת הזכיינות שידה על העליונה ונותנת לך קונספט שעבר את כל התלאות וההרפתקאות בנידון. אפילו עיצוב חדרי ילדים עושה שימוש באדריכלות. חגית סער היא אדריכלית ברמה הגבוהה ביותר בתחום עיצוב חדרי הילדים.
בחירת אדריכל לליווי ההקמה.
עסקת זכיינות במהותה הינה שכפול של פורמט קיים. עיצוב הפנים ותצוגת החנות הינם זהים בכל הרשת. מה שמחד מקל על היצרן בקבלת ההחלטות, בחינת נושא נוסף והוצאה כספית בתהליך ברור והקמה של צרכן יחיד ומה שמאידך מגביל אותו במידה והיה מעוניין ליצור ייחוד משלו. כמו כן האדריכל ורוב אנשי השרות בהקמה הינם אנשי מקצוע שיש להם זיקה לחברה המזכה מה שיוביל לקבלת החלטות שכדאית בהכרח לחברה המזכה.
יתרונות בליווי אדריכל מקצועי
ישנה משמעות גדולה בעולם העסקים כאשר אתה סוגר עסקה בתור לקוח גדול, הן מבחינת עמידה בלוח זמנים הן מבחינה מקצועית והן מבחינת עמידה בהתחייבויות שסוכמו מראש. עמידה בלוח זמנים חשובה מאוד בעת פתיחת עסק, נמצא כ הרבה מהמוצרים הינם עונתיים והביקוש הוא בהתאם. למשל פתיחת חנות לקראת עונת החגים תיתן מינוף לחנות חדשה, מבחינה מקצועית הזכיין יודע בדיוק איך תראה החנות והאדריכל כבר הוכיח את ביצועיו ובוודאי לא יסכן את יחסיו עם לקוח גדול.