האם כדאי להיות זכיין בישראל?
רבים מהישראלים חדורי מוטיבציה ומעוניינים להיכנס לעולם העסקי ולהצליח בו. כידוע, ישראל היא מדינה יחסית קטנה עם תחרות גבוהה ולכן עסקים רבים מתמודדים עם קשיים וללא ניהול נכון הם עלולים להיסגר כבר בשנה הראשונה או תוך כמה שנים. אחת האפשרויות למזער סיכונים ולהצליח בשוק התחרותי בישראל היא לרכוש זכיינות ממותג ידוע ולהצטרף להצלחת המותג. שיטת הזכיינות בישראל הולכת ומתרחבת ומאפשרת ליזמים מנוסים וליזמים בראשית דרכם לממש את החלום שלהם לפתוח עסק עצמאי.
סיכויי הצלחה גבוהים
לנוכח האתגרים אשר עומדים בפני יזם המעוניין לפתוח עסק עצמאי חדש מציע פורמט הזכיינות שיטה מוכחת ועקבית המאפשרת להצליח, כל עוד הזכיין מקשיב להנחיות הרשת המזכה ופועל נכון. כמובן שגם בשיטת הזכיינות ניתן להיכשל אך סיכויי ההצלחה נחשבים לגבוהים יותר. ההצלחה נמדדת לאורך זמן וללא השקעה גדולה מצד היזם וקבלת החלטות נכונה ומושכלת סיכויי ההצלחה פוחתים. חשוב גם להצטרף לרשת מזכה מצליחה המציעה נהלי עבודה מוכחים עסקית ומלווה את הזכיין בשלבי הקמת העסק והרצתו הראשונית ומספקת תמיכה שוטפת לאורך כל הדרך.
פורמט עסקי מצליח
מותג המעוניין בפריסה ארצית מציע ליזמים להצטרף להצלחת המותג והדברים נעשים ברוח טובה ומתוך מטרה שכל הצדדים יצליחו וירוויחו. אמנם עלולות להתעורר מחלוקות לאורך הדרך ולעיתים יש זכיינים המרגישים שעליהם לעקוב רק אחר הנחיות המותג ללא יכולת להביע את עצמם או לפתח דרך עסקית חדשה אך חשוב לזכור כי למותגים מצליחים יש לרוב פורמט עסקי מצליח שהוכיח את עצמו ולכן יש לעקוב אחר נהלי העבודה ללא חריגות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה. זכיין שאינו עוקב אחר הנהלים עלול לאבד את הזכיינות ובמקרים חמורים יותר להפסיד את כספו הרב שהשקיע בהקמת העסק.
תמיכה ושם מוכר
אחד היתרונות הגדולים בפורמט הזכיינות הוא השימוש בשמו של מותג מוכר ומצליח. המותג מפרסם את עצמו בערוצי שיווק שונים ומלווה את הזכיין על מנת שזה יצליח. הזכיין אינו נמצא לבד במערכה אלא זוכה לתמיכה מנציגי המותג (הרשת המזכה) ויש לו כתובת לפנות אליה בכל שאלה או בעיה עמה הוא נתקל בעסק.