הכל אודות הזכיין האידיאלי
חושבים שאתם מתאימים? כל מה שתרצו לדעת על פרופיל הזכיין האידיאלי
הזכיין האידאלי.. רבות דובר על צמד ביטויים זה, אך רבים לא באמת מבינים מיהו. במהלך השורות הבאות, ננסה לעמוד על אופיו של הזכיין, ולהבין מה הופך אדם לקום בבוקר ולרצות לפתוח עסק.
עם השנים הולכים ומתבהרים סימני השאלה אודות תחום הזכיינות. הדבר שהיה זר להרבה מאוד אנשים, והוגדר כחלום, מתקרב גם לצרכן הממוצע ועשוי להפוך אותו לבעלי סניף של רשת מצליחה. המודל הפשוט אך המורכב, הוא להנהיג המשכיות לרשת קיימת על ידי מכירת זכויות שימוש, מכירה וניהול המותג.
עלות זיכיון עלולה להסתכם בכמה מאות אלפים עד מיליוני שקלים. מדובר בסכומים גבוהים, המחייבים חשיבה מדויקת, בנוגע לרשת ממנה מעוניינים לרכוש זכויות. בכדי להתחיל במסע החיפושים, יש צורך להבין אם השקעה כזאת מתאימה עבורנו.
מסוגל לנהל עובדים? כנראה שאתה בכיוון הנכון (צילום: יחסי ציבור)
פרופיל של מצליחן
ברמת העיקרון, זהותו של הזכיין האידיאלי לא חייבת להיות מוגדרת. כמו בכל דבר בחיים, גם בתחום זה יש מצליחים יותר ופחות. זהות המתאים יכולה להיות גלויה לעין, אך גם נסתרת ממנה וטמונה ביכולות עסקיות גבוהות. למעשה, הזכיין יכול להיות כל אחד מאתנו, להוביל את הסניף והרשת לכדי הצלחה רבה.
רבים מחפשים הזדמנויות עסקיות כמעט בכל מקום. יעידו על כך לא מעט בעלי חנויות, אשר פתחו עסק עצמאי ונאלצו לסגור אותו די מהר. בחירה בזכיינות, מעניקה לנו את האפשרות להיחשף לרשת מצליחה. דרך השם הטוב אותו צברה ניתנת לנו ההזדמנות לנהל סניף חדש, השומר על מיתוג וערכים של המקור.
למי זה באמת מתאים
חרף העובדה כי כל אחד יוכל למצוא את עצמו זכיין, התחום בהחלט בנוי על אנשים ספציפיים. לנהל סניף של רשת, לרבות בעלת מוניטין רב בשוק, אינה משימה פשוטה כלל. לבעלי הרשת יש את הזכות לבחור מי יהיה זה אשר ימשיך את השושלת, ובדרך כלל נדרש להוכיח ניסיון ניהולי. הדבר חשוב מאוד באשר להצלחה עתידית, ומאפשר לרשת הרגשה טובה באשר לרווחים עתידיים.
על מנת להתחיל במרוץ ולמצוא את הרשת המעניינת, רצוי לבדוק תחום שנרצה לעסוק בו בטווח הארוך. משימה זו מצריכה מאתנו ימים רבים של מחשבה עמוקה, על מנת ליישם את התוכנית הכי טוב. שעות רבות של התייעצות עם גורמים מוסמכים, והיערכות לקראת חתימה על הסכם הוא חלק בלתי נמנע מרכישת זיכיון.
אז אחרי שסקרנו עבורכם מעט אודות רכישת זיכיון, נעבור לעסוק בתחום מעניין לא פחות. הזכויות והחובות של כל זכיין, הם חלק בלתי נפרד מההתחייבות כלפי הרשת. אז האם ניתן לעמוד בכולם? זה תלוי בכם. כל אחד שבוחר לרכוש זכויות מרשת ספציפית, עושה זאת ממניעים של רצון לשאוב הצלחה ממותג קיים. למרות ההצלחה לה זכתה הרשת, שהובילה לפתיחת סניפים נוספים, אין ספק כי הליך השימור הוא החלק הקשה.
שימור הצלחה, איך עושים את זה?
רשת מצליחה הפכה לכזאת בכך שהצליחה להביא בשורה חדשה לשוק. המשימה הזו לא פשוטה בעידן תחרותי של ימינו, ומי שמצליח בה סוחף רבים המעוניינים להתחקות אחריו. מכירת זיכיון לפתיחת סניף במקום נוסף, חושף את הקסם של הרשת בפני אותם אנשים שלא היו מודעים אליה. מבחינת הרשת מדובר בעסקה מושלמת, בה יהיה לזכיין את החלק התפעולי ונתח המכירות, ואילו הרשת תזכה ליהנות מדמי זיכיון וסכום חודשי אשר יועבר אליה ממחזור המכירות.
בכדי להצליח לשמר הצלחה קיימת, נציגים מטעם הרשת עוקבים באדיקות אחר הקמת הסניף ויציאתו לאוויר העולם, ואף מסייעים בבחירת מקום אטרקטיבי. הליך מכירה ותפעול הסניף ילווה בהדרכה צמודה, עד לעמידה בסטנדרטים הגבוהים אותם הציבה הרשת.
רכישת זיכיון אינה מתאימה לכל אחד, אל אף שהאפשרויות פתוחות בפני כולם. לזכיין צפויה עבודת הכנה רבה ויפעל בשיתוף פעולה מלא עם בעלי הרשת, בכל הנוגע להקמת הסניף והדרכה לתפעולו. מי אשר מגיע עם ניסיון ניהולי כלשהו, יכול להבטיח לעצמו את דריסת הרגל הראשונה בתחום. כל השאר מתבסס על ניסיון אותו יצבור לאורך הדרך. אז האם אתם אלו שתזכו להיות הזכיינים הבאים?