מותג וזכיינות
מהו בעצם מותג
מותג הינו מונח מעולם השיווק הבא לתאר, שירות, מוצר, אדם יחיד, חברה וכל אובייקט . המותג כולל בחובו רגשות, עמדות ותפיסות של צרכנים בנוגע לאובייקט. ככל שמיוחסים למותג יותר ערכים חיובים כמו תענוגות יוקרה איכות, פינוק, שובבות, חדשנות ועוד, תהליך השיווק יהיה משמעותי ואיכותי יותר. אחד המותגים הבולטים של ימנו הינו אפל המפתחת תוכנות, מחשבים אישים ומוצרי אלקטרוניקה, לדוגמא האייפון. מיתוג באמצעות מובילי דעה הוא דרך מעולה לפרוץ לתודעה ברמה הארצית.
חברות מזכות כמותגים
מלבד לשיטה המאפיינת חברת מזכות החל במותג דרך תצורת המבנה, שיטת הניהול ועוד, אחד המרכיבים המהותיים בכניסה לעולם הזכיינות היא קניית הזיכיון כמותג קרי קונספט ומוצר שכבר נמכר וידוע. מה שבאופן אוטומטי מושך קהל יעד צרכני בטרם היכרות עם הסניף הרלוונטי . היום שהפרסום והמסרים הסמויים מופיעים בכל פינה בחיינו יש צורך משמעותי להיכנס לתודעת הלקוח ועל כן כניסה לעולם העצמאים בעסקים קטנים ובינונים שגם כך מאוד מורכב היום נותן יריית פתיחה מצוינת לעסק ממותג. תהליך המיתוג ושימורו מצריכים הרבה משאבים ועבודות שיווק בלתי פוסקות בפילוח, מיצוב וניתוח רצון קהל היעד ועל כן גם המחיר בהתאם. ככל שהמותג יהיה חזק יותר סביר שהמחיר בד בבד יהיה יקר יותר.
שיווק או מיתוג
האם ניתן לנוח על זרי דפנה ולהסיק כי המיטב נעשה, בהחלט לא, ויש דרכים רבות נוספות בהגדלת היקף המכירות וקהל היעד בצורות שיווק נוספות כמו פייסבוק, רשימת תפוצה פרסום ומבצעים באזור הסניף ועוד. זאת בהתאם לתנאים שסוכמו מראש עם החברה המזכה.