מכירות בזכיינות על קצה המזלג
תחילה נסביר את מושגי המפתח זיכיון ומכירה ונשלב ביניהם.
זיכיון הוא זכות שחברה מעניקה כנגד תשלום כספי ראשוני ותקופתי, להשתמש בשיטות עסקיות ,מוצרים וסימני המסחר שלה.
מכירה הינה פעולה שמהותה הינה העברת בעלות של חפץ או נכס בתמורה לתשלום או דבר פיצוי אחר שנקבע מראה.
עסקאות זכיינות הינם בעצם כניסה מהירה לעסק עובד ומוכח עם שיטות פעולה נהלים וכיוצא בזה. כל שנשאר אם כן לזכיין זה לממש את המטרה שלשמה הקים את העסק וליצור רווח, קרי למכור את מוצרי/שירותי הסניף.
למה תהליך מכירה כל כך מהותי לעסק
אין דרך נכונה אחת למכירה. וזאת משום שלכל נישה, תחום, מוצר ואפילו סוג אוכלוסייה מאפיינים שונים של גישה הפונה ולמעשה מושכת אותם. זכיינות ישנם היום כל כך הרבה מוצרי מדף, אם ניכנס לאחת מרשתות הסופרים הגדולות, נראה כי לאותו מוצר שפע של חלופות ועל כן כשיש תחרות כל כך מהותית. יש למצוא שיטות להתייעל ולהגדיל את המספרים, קרי מכירות.
שיטות מכירה תיאורטיות
נציע שיטת מכירה בסיסית, כמובן שיש אין ספור ויש כדי לראות למה הכי נתחבר וכן להתאימם ע"פ קהל היעד. כמו כן על מנת שלא נקפא על השמרים מומלץ בחום להיות חדשני ולחקור שיטות פעולה חדשניות.
שיטת מכירה בעלת 4 שלבים
1.יצירת הכרות המשולבת בסקרנות והתעניינות בלקוח. שאילת שאלות מקדימות ואף אישיות מרככות את המעמד ומקרבות אותך להבנה מי עומד מולך
2. בדיקת צרכים- יש לשאול שאלות שיעזרו במכירת מוצר שיענה על דרישות הלקוח ובשלב זה מוטב להראות כמי שבקיא ובעל ידע בתחום, חשוב לפנות בביטחון.
3. הכוונה – לאחר היכרות וברור ראשוני נותר להבהיר ללקוח בצורה שתגרום לו להבין כי המוצר המוצע לו מטעמך הינו המוצר המתאים ביותר ועונה על הצרכים.
4. סגירה וסיכום- במידה והלקוח התרצה מה טוב, במידה ולא, ועולות התנגדויות יש צורך בסבלנות להבין מהי ההתנגדות לטפל בה ושוב לנתב למוצר או השירות הרלוונטים.