זיכיון
להיות חלק ממותג מוכר: בפני אילו שמעוניינים להיות עצמאיים בתחומים שונים, עומדות שתי אפשרויות עיקריות. האחת היא לפתוח את העסק שהם רוצים ללא כל קשר עם אדם או גוף מסוימים, ואילו השני הוא רכישת זיכיון ופתיחת סניף של רשת למוצרי מזון, הסעדה, הנעלה, ועוד. זיכיון מאפשר לפיצרייה חדשה למשל, להיות מוכרת כבר מהרגע הראשון שבו היא פותחת את שעריה. כנגד תשלום דמי זיכיון מקבל הזכיין את האפשרות להשתמש בידע ובניסיון שצברה הרשת במשך שנות פעילותה.
מהצד השני ניתן לראות כי הרשת מבקשת מכל מי שמבקש לרכוש ממנה זיכיון, לעמוד בתנאים מסוימים בכדי שיוכל לעבוד בהתאם לקו מנחה רשמי שהחברה מציבה בפני כל זכייניה. מי שאינו עומד בתנאי זכיינות.
רעיון ותיק מלא חוכמה שיווקית: הענקת זיכיון היא אינה דבר חדש ונראה כי שורשיה הם בארה"ב של אמצע המאה התשע עשרה. כמו תמיד, נראה כי בכל מה שקשור לעסקים, האמריקאים הקפיטליסטיים הם תמיד ראשונים. מותגים רבים בארה"ב, ולאחר מכן בעולם כולו, הפכו לנחשקים ביותר עבור אנשי עסקים רבים שהבינו את היתרונות של שיטת הזיכיונות עם זיכיון.
אם בארה"ב אנו יכולים להזכיר רשתות ענק כמו BURGER KING אי אפשר להתעלם מהיתרונות: קשה למצוא אדם המנסה את מזלו במסחר קמעונאי, שיסרב לקבל נקודת פתיחה חזקה כל כך לעסק שהוא מקים. צרכנים רבים מעדיפים לקנות מוצרים שונים מעסק בעל שם מותג מוכר מאחר והם כבר בעלי דעה מגובשת לגביו. הם אינם מרגישים כי הם צריכים לנסות את המוצר ואז חלילה להתאכזב ממנו. זיכיון איכותי מעניק כניסה מהירה לשגרת עסקים רחבה שבה הלקוחות ממלאים את הסניף החדש במהירות שמממשת את שאיפותיו של הבעלים.
מי שפותח עסק חדש חייב לבצע מחקרי שוק, בדיקות דמוגרפיות, הדרכת העובדים שהוא מגייס, מציאת ספקים איכותיים, ועוד. אולם מי שרוכש זיכיון מקבל סיוע מקיף בכל הדברים הללו, כחלק מליווי מקצועי שמעניקה לו החברה המזכה. בעל זיכיון גם זוכה במחירים נמוכים יותר של מוצרים שהוא רוכש לתפעול העסק, מאחר וכחלק מרשת הוא בעל כוח קנייה גדול יותר. הדבר מאפשר לו להיות תחרותי יותר וליהנות מאחוז רווח מכובד.